Εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που μελετάει το ανθρώπινο έργο και στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βελτίωση της λειτουργικότητας κάθε ανθρώπου. Οι Εργοθεραπευτές εργάζονται με άτομα κάθε ηλικίας με σωματικές, νευρολογικές, ψυχικές, αναπτυξιακές, μαθησιακές ή/και συναισθηματικές διαταραχές. Αφού αξιολογήσουν την κατάσταση του ατόμου, θέτουν θεραπευτικούς στόχους ώστε να βοηθήσουν το άτομο να ανακτήσει, αναπτύξει ή/και να διατηρήσει τις δεξιότητές του, ώστε να είναι ανεξάρτητο και παραγωγικό στην καθημερινότητά του. Οι τομείς  που παρεμβαίνει η εργοθεραπεία είναι εκπαίδευση σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής όπως ντύσιμο, φαγητό, προσωπική υγιεινή. Επίσης παρέμβαση σε δυσκολίες σε ανώτερες γνωστικές λειτουργίες όπως μνήμη, συγκέντρωση, προσοχή, αντίληψη, εκπαίδευση γραφής παρέμβαση στην απραξία, διαταραχές προσανατολισμού στο χώρο και το χρόνο κλπ.

Οι τομείς που παρεμβαίνει ο εργοθεραπευτής στην παιδιατρική εργοθεραπεία είναι:

-αδρή κινητικότητα (ισορροπία, τρέξιμο, συντονισμός άκρων)

-λεπτή κινητικότητα (σύλληψη μολυβιού, χειρισμός μικρών αντικειμένων, σχεδιασμό κίνησης δαχτύλων)

-γνωστικός τομέας (συγκέντρωση προσοχή, χωροχρονικός προσανατολισμός, μνήμη, οργάνωση)

-αισθητηριακός τομέας (ακουστική, αιθουσαίο ιδιοδεκτικό, οπτικό, ακουστικό σύστημα)

-κοινωνικές δεξιότητες (βλεμματική επαφή, ακολουθία κανόνων)

-τομέας αυτοεξυπηρέτησης (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή).

‘Ενα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία όταν:

-δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (ένδυση, απόδυση, σίτιση, τουαλέτα, κουμπιά, κορδόνια)

– δυσκολεύεται σε δραστηριότητες αδρής κίνησης, δεν υπολογίσει καλά τη θέση του σώματος του σε σχέση με τον χώρο, είναι αδέξιο, πέφτει συχνά, δυσκολεύεται σε ασκήσεις ισορροπίας, πηδήματα.

-δεν μπορεί να κόψει με ψαλίδι, να κάνει παζλ, να ζωγραφίσει και δυσκολεύεται να χειριστεί μικρά αντικείμενα, σε δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας (δυσκολία να πιάσει σωστά το μολύβι, να κόψει με ψαλίδι, να ζωγραφίσει.

-ο γραφικός του χαρακτήρας είναι δυσνόητος, αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς

-είναι υπερκινητικό ή και δεν μπορεί να συγκεντρωθεί, δυσκολεύεται να ελέγξει την υπερδραστηριότητα του.

-παρουσιάζει δυσκολία σε ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια με κανόνες.

– έχει δυσκολίες στην οργάνωση του, στην έννοια του χώρου και του χρόνου

– αποφεύγει την παιδική χαρά και δεν του αρέσει να κάνει κούνια και να τον στριφογυρνάνε

– δείχνει υπερβολική ευαισθησία στο άγγιγμα, σε ήχους ή θορύβους.

– είναι πολύ παθητικό και παρουσιάζει δυσκολίες στην κοινωνική επαφή.

Μενού