Διαταραχή αισθητηριακής επεξεργασίας

Η αισθητηριακή ολοκλήρωση  αναφέρεται στη λήψη, την ενσωμάτωση και την αξιοποίηση των αισθητηριακών πληροφοριών, προσδιορίζοντας πώς το άτομο αποκρίνεται στο περιβάλλον και το πώς αλληλεπιδρά με αυτό και τους άλλους γύρω του. Η αισθητηριακή ολοκλήρωση εξελίσσεται κατά τη διάρκεια των συνήθων δραστηριοτήτων της παιδικής ηλικίας και είναι αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας υγιούς ανάπτυξης. Η Διαταραχή Αισθητηριακής ολοκλήρωσης αναφέρεται στην δυσκολία της επεξεργασίας των αισθητηρίων πληροφοριών. Αισθητηριακές δυσκολίες μπορούν να επηρεάσουν την αυτορρύθμιση, την κίνηση, τη μάθηση και την αλληλεπίδραση με τους άλλους, μπορεί να παρεμβαίνουν με τις δεξιότητες που υποστηρίζουν την αντίληψη και την προσοχή, καθώς και τις δεξιότητες που επιτρέπουν την εκμάθηση νέων κινητικών δεξιοτήτων.

  • - Σε βρέφη και νήπια παρατηρούμε δυσκολίες με το φαγητό, με τον ύπνο, ευασθησία σε συγκεκριμένες υφές (αισθάνονται άβολα με τα ρούχα). Επίσης, μπορεί να έχουν δυσκολία στην εναλλαγή δραστηριοτήτων, αντιστέκονται στις αγκαλιές, έχουν κακή ισορροπία, πέφτουν πάνω σε πράγματα, είναι εξαιρετικά ζωηρά, κινούν συνεχώς το σώμα τους ή τρέχουν ασταμάτητα και μπορεί να καθυστερούν να μπουσουλήσουν και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. 
  • - Στα παιδιά προσχολικής ηλικίας παρατηρούμε, δυσκολία στην εκπαίδευση της τουαλέτας, υπερβολική ευαισθησία στο ερέθισμα ή αντιδρούν υπερβολικά στην υφή, τον θόρυβο και τις μυρωδιές. Παρουσιάζουν δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες, π.χ., δυσκολεύονται να κάνουν φίλους, δείχνουν υπερβολική επιθετικότητα ή παθητικότητα, έχουν ξαφνικές αλλαγές της διάθεσης και ξεσπάσματα που είναι απροσδόκητα. 
  • - Παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να παρουσιάζουν υπερβολική ευαισθησία στο ερέθισμα ή αντιδρούν υπερβολικά στην υφή, τον θόρυβο και τις μυρωδιές, να αποσπάται εύκολα η προσοχή τους στην τάξη και είναι πολύ νευρικοί. Δυσκολεύονται με τα μαθήματά τους για το σχολείο και αποφεύγουν τις υποχρεώσεις τους όπως π.χ το διάβασμα. Είναι αδέξιοι, σκοντάφτουν συχνά ή μπορεί να δρίσκονται σε συνεχή κίνηση ή να προτιμούν τις καθιστικές δραστηριότητες. Δυσκολεύονται να κάνουν νέους φίλους, «κολλάνε» με δραστηριότητες και προτιμούν να κάνουν τα ίδια και τα ίδια και δυσκολεύονται να μάθουν νέες δραστηριότητες.
JSN Medis template designed by JoomlaShine.com