Μαθησιακές δυσκολίες έχουν τα παιδιά που υπολείπονται σημαντικά σε κάποιες σχολικές ικανότητες: παιδιά που στην ανάγνωση ή στη γραπτή έκφραση είναι σημαντικά πίσω από αυτό που θεωρείται αναμενόμενο για την ηλικία τους. Ή παιδιά που δεν κατακτούν μαθηματικές έννοιες, ή υστερούν στην αντίληψη ή στην επεξεργασία διαφόρων δεδομένων. Οι Μαθησιακές Δυσκολίες εμποδίζουν άμεσα το παιδί να ανταπεξέλθει στο μαθητικό του έργο γιατί θίγουν βασικές σχολικές δεξιότητες, όπως και την ικανότητα μάθησης. Μπορεί να είναι γενικές, δηλαδή να επηρεάζουν την επίδοση του μαθητή σε όλα τα μαθήματα, αλλά συνηθέστερες είαι οι ειδικές, όπως η δυσλεξία (διαταραχή του γραπτού λόγου) ή δυσαριθμησία (των μαθηματικών ικανοτήτων). Μαθησιακές δυσκολίες μπορεί επίσης να πηγάζουν από άλλου τύπου διαταραχών όπως διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα κ.α.

Το παιδί μου έχει μαθησιακή δυσκολία. Και τώρα τι:

Μώλις μάθατε πώς το παιδί σας έχει μια μαθησιακή δυσκολία. Πιθανόν η διάγνωση να σας έχει προκαλέσει σύγχυση και δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε . Μπορεί να είναι ένα δύσκολο και πολύπλοκο έργο. Αλλά μην απελπίζεστε, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να το βοηθήσετε .

 Προκλήσεις για όλους

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν πώς διαφέρουν από τους συνομηλίκους τους . Εξηγήστε στο παιδί σας πώς όλοι έχουμε δυνατά και αδύνατα σημεία , και δώστε συγκεκριμένα παραδείγματα . Αυτό μπορεί να το βοηθήσει να αποδεχτεί τη διαφορετικότητα του. Μιλήστε για το πώς εκείνο μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο , αλλά προσπαθήστε να εστιάστε στις στρατηγικές και όχι στις ίδιες τις προκλήσεις . Αυτό μπορεί να βοηθήσει το παιδί σας να ξεπεράσει ή να δουλέψει τις αδυναμίες του.

 Μη βάζετε ετικέτες.

Επικεντρωθείτε στην εξεύρεση τρόπων για να εκφραστείτε  σχετικά με τις προκλήσεις στη διαδικασία μάθησης του παιδιού. Σε μικρές ηλικίες δεν χρειάζετε να αναφερθείτε σε  διαγνώσεις ή κλινική ορολογία, εξηγήστε με απλοική γλώσσα στο παιδί ποιές είναι δυσκολίες του. Μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά μπορεί να βοηθηθούν όταν γνωρίζουν ότι οι προκλήσεις τους σχετίζονται με την μαθησιακή δυσκολία που αντιμετωπίζουν , και όχι επειδή είναι κακά/άτακτα παιδιά . Ωστόσο , είναι καλύτερα να πείτε για παράδειγμα "Έχεις μια δυσκολία που ονομάζεται αυτισμός » αντί για « Είσαι αυτιστικός . "

Επανάληψη

Μια συζήτηση σε πρώτη φάση είναι μόνο η αρχή. Καθώς το επίπεδο της κατανόησης των παιδιών αλλάζει με την πάροδο του χρόνου, προσπαθήστε να επαναφέρετε τη συζήτηση σε δεύτερο χρόνο. Η συζήτηση πρέπει να αποσκοπεί στο να θέτει τα θεμέλια για την εμπιστοσύνη, την επίλυση προβλημάτων και την αυτο-αποδοχή .

Ενεργητική ακρόαση

Συχνά, όταν οι άνθρωποι μιλάνε μεταξύ τους δεν ακούνε προσεκτικά, αποσχολούν τον εαυτό τους με κάτι άλλο ταυτόχρονα ή ακούν παθητικά. Δώστε χρόνο στον εαυτό σας να ακούσετε πραγματικά και όχι επιφανειακά αυτά που έχει να σας πει το παιδί σας. Εστιάζοντας στο τι λέει το παιδί σας μπορεί να οδηγήσει σε βαθύτερη, επικοδομητική συζητήση σχετικά με τα εμπόδια που συναντά και τις πιθανές λύσεις που μπορεί να βρείτε μαζί .

Προοπτική

Μην ξεχάσετε να αξιοποιήσετε τα πλεονεκτήματα και τις επιτυχίες του. Επαινέστε τα πλεονεκτήματα του παιδιού και χρησιμοποιήστε συγκεκριμένα παραδείγματα όποτε είναι δυνατόν. Όταν επαινείτε, εστιάστε στη διαδικασία/προσπάθια παρά στο αποτέλεσμα.

 Το δικό σας παράδειγμα

Να θυμάστε ότι η επιρροή σας είναι μεγαλύτερη από όλους τους άλλους . Το παιδί σας θα ακολουθήσει το παράδειγμά σας . Αν εσείς προσεγγίζετε τις προκλήσεις με αισιοδοξία , σκληρή δουλειά , και αίσθηση του χιούμορ, το παιδί σας είναι πιθανό να ακολουθήσει την προοπτική σας. Δείξτε στο παιδί πώς οι δυσκολίες δεν είναι απαραίτητο να είναι εμπόδιο στη μάθηση, αρκεί να  προσπαθήσει.

 Προσφέρετε του ειδική βοήθεια. 

Οι μαθησιακές δυσκολίες συχνά έχουν αντίκτυπο στην αυτοεκτίμηση του παιδιού. Μην καθυστερείτε στην εύρεση πληροφοριών και υποστήριξης, συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό που θας σας βοηθήσει για  την επίτευξη του πλήρους δυναμικού του παιδιού σας.  Οι Μαθησιακές δυσκολίες χρίζουν έγκαιρης αναγνώρισης και αντιμετώπισης καθώς μπορεί να επηρεάσουν σε μικρό ή σε μεγάλο βαθμό, την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία του παιδιού, τη συμπεριφορά και την κοινωνική του προσαρμογή, την προσπάθειά του για μάθηση και τη μελλοντική του εξέλιξη. Στο Κέντρο μας προσφέρουμε εξατομικευμένο πρόγραμμα, παιδαγωγικά μελετημένο, προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες δυσκολίες και ανάγκες του κάθε παιδιού.

JSN Medis template designed by JoomlaShine.com