Uncategorized

Ειδική Γλωσσική Διαταραχή

Η Ειδική  Γλωσσική Διαταραχή δεν οφείλεται σε νευρολογικές, αισθητικο-κινητικές, γνωστικές ή συναισθηματικές / ψυχολογικές βλάβες. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των παιδιών με  Ε.Γ.Δ.  είναι ο πιο αργός ρυθμός γλωσσικής ανάπτυξης σε σύγκριση με άλλα παιδιά της ίδιας ηλικίας ενώ τα άλλα αναπτυξιακά στάδια παρουσιάζονται φυσιολογικά.

Οι δυσκολίες που προκύπτουν αναφέρονται στην έκφραση, στη κατανόηση, στην φωνολογική ενημερότητα , μορφολογία, στο συντακτικό, στη  σημασιολογία και ελεύθερη αφήγηση, στην ακουστική μνήμη & διάκριση, στο ρυθμό επεξεργασίας ακουστικών ερεθισμάτων, στην οπτική μνήμη & διάκριση αλλά και στο ρυθμό επεξεργασίας οπτικών ερεθισμάτων. Χρησιμοποιούν απλές προτάσεις, με συντακτική δομή “Υποκείμενο – Ρήμα – Αντικείμενο», οι οποίες μπορεί να είναι και συντακτικά λανθασμένες. Έχουν πρόβλημα να αποδώσουν σωστά τους ρηματικούς χρόνους και τις ερωτηματικές προτάσεις, παραλείπουν συνδέσμους και αντωνυμίες, απαλείφουν άρθρα ή υποκείμενα και κάνουν συχνά σημασιολογικά, π.χ., τραπέζι αντί καρέκλα.

Ειδικότερα τα παιδιά με Ειδική  Γλωσσική Διαταραχή δυσκολεύονται στη κατανόηση χωροχρονικών εννοιών (π.χ. διαφορά μεταξύ  «τώρα» και «αύριο», και μεταξύ του «σε λίγο» και «σε πέντε λεπτά»). Επίσης, παρουσιάζουν δυσκολίες στην εύρεση και χρήση των καταλλήλων / σωστών λέξεων, το παιδί ξέρει τι θέλει να πει, αλλά δε «βρίσκει» τις κατάλληλες λέξεις όταν τις θέλει), στην αλληλουχία των γεγονότων/πληροφοριών/ οδηγιών  και στη κατανόηση σύνθετων προτάσεων ή αφηρημένων εννοιών,  μεταφορικών ή αλληγορικών σχημάτων. Δεν διορθώνουν τα λάθη τους και οι απαντήσεις τους συνήθως λανθασμένες. Δυσκολεύονται στη χρήση ορών ευγενείας. Δεν να μπορούν να κατανοήσουν το νόημα με την βοήθεια των συμφραζομένων αλλά δε χρησιμοποιούν ερωτήσεις για να βοηθηθούν. Έχουν δυσκολίες στην περιγραφή και δυσκολεύονται στην εύρεση της κατάλληλης λέξης και πολύ συχνά  χρησιμοποιούν αόριστες λέξεις.

Στο Κέντρο μας οι θεραπευτές στοχεύουν στη βελτίωση και σωστή κατανόηση και έκφραση της γλώσσας, ανάπτυξη του σημασιολογικού επιπέδου, αναγνώριση και χρήση αντικειμένων, έναρξη και διατήρηση συζήτησης-διαλόγου, εκμάθηση κανόνων, κ.α. Επικοινωνήστε μαζί μας για μια δωρεάν αξιολόγηση.

Μενού